My Destiny

My Destiny

My Destiny

My Destiny

خوب بعدش چی ؟

یک تاجر آمریکایی نزدیک روستای مکزیکی ایستاده بود که یک قایق کوچک ماهیگیری از بغلش رد شد که توش چند تا ماهی بود.از مکزیکی پرسید: چقدرطول کشید گه این چند ماهی را گرفتی؟ مکزیکی پاسخ داد:مدت زیادی طول نکشید.
آمریکایی: پس چرا بیشتر صبر نکردی تا بیشتر ماهی گیرت بیاد؟
مکزیکی: چون همین تعداد هم برای سیر کردن خانواده ام کافیه.
آمریکایی: اما بقیه وقتت رو چیکار میکنی؟
مکزیکی: تا دیر وقت می خوابم، یه کم ماهیگیری می کنم، با بچه هایم بازی میکنم، بعدشم میرم توی دهکده میچرخم.یه گیلاس مشروب می خورم و با دوستانم شروع میکنیم به گیتار زدن و آواز خوندن و خوشگذرونی...خلاصه این هم زندگی ماست.
آمریکایی: ببین من و تو هاروارد درس خونده ام و می توانم کمکت کنم. تو باید بیشتر ماهیگیری کنی.اون وقت می تونی با پولش یه قایق بزرگتر بخری.بعد با درامد اون چند تا قایق دیگه هم اضافه میکنی.اون وقت کلی قایق برای ماهیگیری داری.
مکزیکی: خوب بعدش چی؟
آمریکایی : به جای اینکه ماهی ها رو به واسطه بفروشی، اونها رو مستقیما به مشتری ها می دی و برای خودت کار و بار درست میکنی.....بعدش کارخونه راه می اندازی و به تولیداتش نظارت می کنی...این دهکده کوچک را هم ترک میکنی و میری مکزیکو سیتی.....بعدا لوس انجلس و از اونجا هم نیویورک...اونجاست که دست به کارهای مهمتری می زنی.
مکزیکی: اما آقا ! این کار چقدر طول میکشه؟ آمریکایی: پانزده تا بیست سال!
مکزیکی: اما بعدش چی آقا؟
آمریکایی: بهترین قسمتش همینه...موقع مناسب که گیرت اومد می ری و سهام شرکتت رو به قیمت خیلی بالا میفروشی! این کار برات میلیون ها دلار عایدی داره.
مکزیکی: میلیون ها دلار!!!! آه!!! خوب بعدش چی؟
آمریکایی : اون موقع بازنشسته می شوی ! می ری یه دهکده ساحلی کوچک ، جایی که می تونی تا دیر وقت بخوابی، یه کم ماهیگیری کنی، با بچه هایت بازی کنی، بری دهکده و یه گیلاس مشروب بنوشی و تا دیر وقت با دوستات گیتار بزنی و آواز بخونی و خوش بگذرونی.............
مکزیکی از حرفای آمیرکایی تعجب کرد..چون همین الان همین کار و میکرد...
نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 7 بهمن 1387 ساعت 01:49 ق.ظ

سلام تبادل لینک ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد